الاثنين، 10 يونيو 2013

زوجين .. ولكن (الحلقة 16)


الحلقة ال16


غادة وحسام ف شقتهم الصبح
حسام بيلبس عشان ينزل الشغل
غادة ف اوضة ملك
غادة " حساااااااااام ... ألحقني....."
حسام بيجري عالاوضة بعد ما سمع غادة بتصوت
حسام " في ايه ؟؟؟!!!!!!!! "
غادة " ملك مش بتتحرك ............."
---------------------------
غادة منهارة من العياط وحاضنة ملك
حسام بياخد ملك من ايدها ويجري عالعربية
غادة بتنزل وراه بسرعة بعد ما لبست طرحة بسرعة
-----------------------------------
احمد واميرة واقفين علي باب الشقة
" انا بحبك يا اميرة .. مش قادر امنع نفسي اني اقولك بحبك .. او اناديكي يا حبيبتي ويا روحي ويا عمري ...انا بحبك ودي حاجة مش عايز اغيرها ابداااا "
" وانا مش عايزاك تغير حاجة .. عايزة اتعامل مع احمد اللي  كان بيتعامل بتلقائية جداا .. احمد اللي خلاني بكلامه اسعد انسانة ف الدنيا... حسسني اني ملكة .. ومش محتاجة اديه حاجة ف المقابل انه يحبني ...احمد اللي ........"
" اللي ايه يا اميرة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ "
" احمد اللي خلاني احبه اوي "
---------------------------------
رن موبايل احمد ... شاف اسم حسام رد علي طول
احمد " ايوة يا حسام .. انا جاي ف الطريق حالا .."
حسام " احمد انا مش ف الشغل ...."
" في ايه يا حسام ؟؟ مالك ؟؟؟ "
" ملك ف المستشفى .. تعبانة اووي "
" ايه ؟؟ .. طيب انا جاي حالا "
-----------------------
اميرة " في ايه ؟؟؟ .ماله حسام ؟؟ "
احمد " ملك تعبانة اووي .. وبيقول انه ف المستشفي "
" ايه ؟؟ ... طيب انا جاية معاك "
" طيب يالا "
----------------
حسام واقف ف المستشفي ..معاه اهله .. محمود وسامية و احمد
غادة واقفين قدام غرفة العمليات
غادة " مش معقول كل دة .. بقالهم ساعتين جوه .. "
اميرة " معلش يا غادة اهدي شوية ... ان شاء الله هتبقي كويسة "
" يا رب يا غادة .. يا رب "
------------------------
راحت اميرة ناحية احمد وحسام
احمد " غادة كويسة ؟؟ "
اميرة " لا .. تعبانة وقلقانة اووي علي ملك ... حسام ممكن اتكلم معاك شوية "
حسام " مش وقته يا اميرة بعدين من فضلك ..."
" دلوقتي يا حسام .. معلش "
" خير يا اميرة ؟؟؟ "
" ايه اللي انتا بتعمله ده ؟؟؟ ... غادة تعبانة اووي وانتا حتي مش واقف جمبها "
" اعمل ايه يا اميرة .. ما هي بنتي زي ما هيا بنتها "
" بس انتا الراجل .. انتا اللي المفروض تطمنها ... لازم تحسسها انك جمبها واانك قوتها مش ضعفها "
" مش عارف يا اميرة .. بس انا مش قادر بجد .. الاحساس بالذنب هيموتني .. حاسس ان انا السبب "
" انتا ملكش ذنب ولا غادة كمان ... وان شاء الله ملك هتبقي كويسة .. بس بعد اذنك .. ممكن تروح تقف جمبها عالاقل تطمنها "
" حاضر يا اميرة .. حاضر "
---------------------
راح حسام وقف جمب غادة اللي اول ما قرب منها عيطت جامد واترمت ف حضنه
غادة " بنتنا بتضيع يا حسام "
حسام " بعد الشر عليها .. ماتقوليش كدة .. ان شاء الله هبقي كويسة وهتقوم وتلعب وتجري حوالينا "
" ماكنتش بتتحرك ... كانت ثابتة ف مكانها .. خايفة اووي يا حسام ...."
ضمها حسام جامد و فضل يعيط وهي ف حضنه
------------------------------------
مصطفي بيتصل باحمد
احمد " الو ...."
مصطفي " ازيك يا احمد .. ايه الاخبار "
"ااه تمام ...."
"مالك في ايه ..؟؟ "
" ملك بنت اخويا تعبانة اووي و ف المستشفي "
" ايه ؟؟ ... مستشفي ايه ؟؟
"مستشفي الاطفال التخصصي .ف المعادي "
" طيب انا جاي حالا "
--------------------------
خرجت الممرضة من اوضة العمليات
" محتاجين نقل دم حالا .. فصيلة االدم نادرة جدا .. (AB-) .."
حسام " انا فصيلة دمي (o) .. ممكن اديها "
" لا ماينفعش "
------------------
وصل مصطفي ومها المستشفي
مها " ايه ؟؟؟.. هيا عاملة ايه دلوقتي ؟؟ "
اميرة " لسة ف اوضة العمليات .. وطالبين نقل دم .. ومحدش ينفع ينقلها دم عشان فصيلة نادرة "
مصطفي " فصيل دمها ايه ؟؟ "
اميرة " (AB-) "
مها " انا نفس الفصيلة "
----------------------------
تاني يوم ف المستشفي
غادة نايمة  عالكرسي
اميرة بتحاول تصحيها
اميرة " غادة .. .. غادة .. "
" ايوة يا اميرة "
" قومي يا حبيبتي روحي انتي استريحي وانا قاعدة معاها "
" لا .. روحي انتي ترتاحي ... انتي تعبتي اوي معانا "
" انا مش تعبانة .. المهم ان ملك كويسة الحمدلله "
" الحمدلله "
بصت غادة عالسرير
ملك نايمة ومحاليل ف ايدها

-------------------------------------
سارة بتتصل باميرة
سارة " الو .. اميرة حبيبتي عاملة ايه ؟؟ "
اميرة " الحمدلله يا روحي .. انتي عاملة ايه ؟؟ ومازن ايه اخباره ؟"
" الحمدلله ... ايه اخبار اللي عندك "
" الحمدلله كلهم كويسين "
" مالك يا سارة في ايه ؟؟"
" انا راجعة النهاردة مصر "
" انتوا لسة كملتوا اسبوع ؟؟ "
" ااه كفاية كدة ... انا هوصل النهاردة .. عايزة ابقي اشوفك "
" ان شاء الله .. لما اشوفك هبقي اعرف في ايه ؟؟"
" طيب يا اميرة ..سلمي علي احمد .. مع السلامة "
-----------------------------
احمد واميرة مع بعض ف العربية
احمد " ايه اخبار غادة دلوقتي ؟؟ "
"الحمدلله .. بس مش عايز تريح نفسها خالص .. طول اليوم قاعدة جمب ملك ومش راضية تنام حتي "
" ااه ... هتعمل ايه يعني .. بنتها كانت هتروح من بين ايدها .. "
" الحمدلله .. قدر و لطف "
-------------------------------------
مصطفي كلم احمد وطلب يقابله
احمد وصل اميرة عند بيت سارة وراح يقابل مصطفي
---------------------
سارة " وحشتيني اوي يا اميرة "
" انتي كمان وحشتيني .. هو مازن فين ؟؟ "
" عند مامته يا ستي "
" ومالك بتقوليها كدة ليه ؟؟ "
" ااه يا اميرة .. هطق بجد ... مش قادرة !!!!!!! "
" ليه بس كدة .. ايه اللي حصل ؟؟؟
" تعبت .. مامته بتدخل ف حياتنا بطريقة تضايق اوي :"
" انتي لحقتي تتعاملي معاها حتي ؟؟ "
" ااه يا ستي ..دي خنقتني ف اليومين اللي قعدناهم هناك "
" ازاي بقي ؟؟ "
" كل شوية تتصل وتكلم مازن .. وبتبقي عارفة احنا بنعمل ايه ورايحين فين وكل حاجة "
" يا سلام ؟؟ّ!!!! "
" ااه واكتر كمان .. فضلت تقول لمازن .. ارجعوا بقي كفاية مصاريف .. وكلام كتير كدة "
---------------------------
احمد ومصطفي بيتكلموا مع بعض
احمد " خير يا مصطفي في ايه ؟؟ "
مصطفي " في مشكلة كبيرة اوي "
" ايه قلقتني ؟؟؟!!! "
" وليد ....."
" ماله ؟؟؟ ......."
---------------------------------
سارة واميرة بيتكلموا مع بعض
يدخل مازن من باب الشقة ومعاه مامته
اميرة قامت وقفت بسرعة ومستغربة الموقف
مازن " اهلا اميرة .. عاملة ايه ؟؟ "
اميرة " الحمدلله .. انتا عامل ايه ؟؟ "
" الحمدلله ... سارة حضري العشا عشان ماما تتعشي معانا "
بصت سارة لاميرة وهما الاتنين مستغربين

نتقابل الحلقة الجاية

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق