الاثنين، 3 يونيو 2013

زوجين.. ولكن (الحلقة السادسة)


الحلقة السادسة


قربت اميرة ومسك احمد ايدها وقرب منها وهمس : بحبك اوي يا اميرة 
اتكسفت اميرة وبصت ف الارض
" انا ...انا ......"
" ايوة انتي ايه ؟؟ "
" ولا حاجة ... "
" يا سلام ولا حاجة ... طيب انا هعديها بمزاجي المرة دي "
-------------------
ضحكت اميرة بصوت عالي اووي وكان اول مرة يشوف ضحكتها كدة
ركبوا العربية عشان يروحوا الاستوديو 
------------------------------
احمد " اميرة ... بلاش تكشري تاني ..بيبقي شكلك وحش ...بس بالضحك دي تجنني .... وبجد انا حاسس ان هيجرالي حاجة ومش مصدق نفسي اني قاعد جنبك دلوقتي وماسك ايدك .........انا بحبك اووي يا اميرة "
"..........."
"ساكتة ليه ؟ "
" طيب عايزني اقول ايه ؟ "
"اي حاجة  ....قولي اللي انتي عايزاه "
"مممممممم طيب "
"ايه هتسكتي تاني ؟ "
ابتسمت اميرة لانها فعلا ماكنتش عارفة تقول ايه فعلا "
--------------------
وصلو الاستوديو و طلب المصور انهم يدخلوا لوحدهم
المصور " قربوا من بعض اووي .... وحط ايدك علي وسطها ... وانتي حطي ايدك علي كتفه "
وقفت اميرة ف مكانها وهي مش قادر تتحرك 
قرب منها احمد ومسك ايدها وحطها علي كتفه ....حس بايدها بتترعش وهو ماسكها 
احمد " اميرة ..مالك في ايه....لو مش عايزة نتصور كدة بلاش "
اميرة " لا ...بس اول مرة حد يلمسني كدة "
"حد يلمسك ..انا جوزك ماشي اوعي تنسي "
" حاضر مش هنسي "
ف اللحظات التلقائية اللي بينهم كان المصور بيلقط كام صورة ليهم لان المشاعر اللي بينهم كانت واضحة جدا
-----------------
بعد ما خلصوا تصوير طلعوا علي الفندق اللي عاملين فيه الفرح
كانت ناس كتير اوي بيسلموا عليها وناس كتير فرحانين وبيباركولها
---------------------
حسام " مبروووووك يا احمد ...عقبالي بقي "
غادة " والله ؟؟؟!! .. طيب امسك بنتك بقي "
"هههههههه بهزر والله انا اقدر ...ده انتي قدري ...قصدي قمري "
احمد " يا بني بطل اللي انتا بتعمله ....انتا هتلاقي زي غادة فين بس "
غادة " ايوة كدة ..شايف اخوك يا سي حسام طلع احسن منك .... ولا ايه يا اميرة ؟ "
اميرة " ااااه "
غادة " ايه يا اميرة مش عايزة تمدحي ف احمد قدامنا ولا ايه ؟ "
اميرة " ايه ... لا عادي "
غادة " امال ايه حاسة انك مكسوفة كدة ....دي ليلتك يعني تعملي اللي انتي عايزاه وتفرحي وعيشي اليوم ده ما بيتكررش "
اميرة " ااه ما انا ..."
قاطعها احمد بسرعة
" اصل اميرة بتتكسف اوي ...بس هي هتقوم دلوقتي نرقص سوا .. ولا ايه يا اميرة ؟ "
" لا بلاش انا مش بعرف ارقص اصلا "
" ده مش محتاج انك تعرفي وانا هعلمك يالا "
غادة " ااه يا امير يالا ده سلو سهل اووي "
حسام " طيب انا هروح اشوف واحدة من المزز اللي هناك دول ارقص معاها "
" طيب ماتشوف المزز اللي هنا الاول ؟ "
" فين دول ؟ ..."
" والله هتستعبط "
" ااه قصدك انتي ... طيب مين هيمسك ملك لما انتي ترقصي وبعدين انا مش بحب مراتي ترقص ..... ولا اقولك اصلا بعد ما الناس شافتني معاكي محدش اصلا من المزز دول هيرقص معايا "
" اااه طبعا عشان شايفين القمر اللي معاك ....يالا حصلني بقي "
------------------------
اميرة " هههههههههه هما علي طول مع بعض كدة ...دول اتنين صحاب مش متجوزين "
احمد "اه هما دايما كدة تحسي انهم اطفال بيتعاملوا مع بعض ... بس دي حاج حلوة اووي ... ولا ايه ؟ "
" ااه طبعا .احساس حلو لما تشوف ف شريك حياتك كل اللي محتاجة ... انه يبقي اخوك وصاحبك و كل حاجة "
" والاهم انه يكون حبيبك ...صح ؟ "
" الحب مش كل حاجة ...في حاجات تاني بتربط الناس وبتكون اقوي من الحب .. وده اللي بيخليهم يحسوا بالحب "
" هو انا غلطت اني اتجوزت واحدة اذكي مني ولا ايه ؟ "
" :) :) "
" طيب يالا بقي اسمحيلي بالرقص دي "
------------------------------
احمد واميرة بيرقصوا وقريبين اووي من بعض ...الناس لهم بيتفرجوا عليهم ..اغنية شغالة 
لانك معايا لانك معايا فى كل لحظة وكل ثانية
ومش بعيده ومش بعيده ولو بعيد دايما عليا
حبيبى معاك حبيبى معاك انا بنسى كل الدنيا ديا
لحظة لقاك لحظة لقاك روحى بترجع تانى ليا

وياك انا بنسى العالم بنسى الناس وانتى معايا مش عايز حاجة تانية خلاص
جمبك انا كل الدنيا دي متشغلنيش مش عايز حاجة غير انك متسبينيش

------------------------
بعد الفرح ... وصلوا البيت .. واهلهم بيوصلوهم 
اميرة واقفة مستغربة الموقف 
احمد بيقرب منها ويمسك ايدها 
"اميرة ... ماتخافيش .. انا مش هنسي اللي اتفقنا عليه ..... يالا ادخلي غيري هدومك وتعالي نتكلم مع بعض شوية "
"احمد .انا ..بجد مش عارف اقولك ايه "
" ماتقوليش حاجة ....يالا "
" حاضر "
----------------------
دخلت اميرة الاوضة وقفلت الباب ...حست براحة غريبة ... وانها مطمنة  لاحمد وحاسة بامان وهي معاه 
---------------------------
احمد" بصي يا اميرة بما اننا خلاص اتقفل علينا باب واحد... في كلام لازم تعرفيه عشان ماتحصلش بينا مشاكل "
اميرة " مشاكل ؟؟ ... كلام ايه ؟ "
" اي حاجة تحصل ف البيت ده تفضل ف البيت ده ... ومحدش يتدخل ف حياتنا ايا كان...... ماشي "
" طبعا ..من غير ما انتا تقول .... مش انا اللي هتطلع اسرار بيتها برة "
" كنت عارف عارف ان عاقلة ... انا بتكلم ف الصح ومش عاريزك تتضايقي من كلامي ده ...لاني عارف ارتباط البنت بمامتها ...بس انا مش بحب ان اي حد يعرف كل حاجة عن حياتنا"
" طبعا ... وبعدين مهما كانت البنت قريبة من مامتها ده مايديهاش الحق انها تقول لمامتها كل حاجة ... لان بعد الجواز دي مش حياتها لوحدها "
--------------------------------
عدت 3 ايام وكانوا حاجزين انهم يسافروا بعدها شرم الشيخ 
احمد " اميرة ..انا هنزل هروح الشركة بسرعة هسلم الاوراق دي واول ما اكلمك تنزليلي ماشي "
" ماشي هجهز انا واستناك "
" طيب يا روحي "
قرب منها وباس راسها ونزل
--------------------------------
الباب بيخبط تروح امير تفتح لاحمد
اميرة " وليد ؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!! "
زقها جوة الشقة وقفل الباب


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق